Aftonbladet Wellness

Minns den gång då jag spanade inte hur världen ser ur ett herrmagasinsperspektiv (spoiler, det såg föga förvånande riktigt risigt ut). Idag snubblade jag inte på en sida som jag inte har hängt så mycket på, Aftonbladet Wellness. Hur det såg ut där då? Well…

Wellness

Slanka ben & tajt rumpa, Platt mage & sexig rumpa, Fast rumpa – nu! Tappa två kilo i veckan, Gå ner 5 kilo, Svara fram dina kurvor, Tappa 3 kilo, Tona fram dina former, Platt mage + Tajta lår + Fast rumpa, Tappa dina trivselkilon, Toppa bikiniformen, Bli av med dina extrakilon, Fixa din drömkropp, Maten som bränner fett, Kom i drömjeansen, Förvandla fett till muskler, Platt mage, Platt mage på 3 veckor, Tappa 2 kilo på 7 dagar.

Mage, rumpa, kilon och storlekar ska minska. Frånvaron av rasifierade är slående och hur fan kan TRIVSELkilon vara något negativt. DET HAR JU TRIVSEL MED I NAMNET?!

Det enda positiva med detta är att en faktiskt bara behöver köpa två exemplar av Aftonbladet Wellness. Då de till synes kör samma sak varannan gång.

2 thoughts on “Aftonbladet Wellness

  1. Skrattar så jag gråter!
    (Eller gråter så jag skrattar?)

    Det behövs nog oftare det här. Komprimerad världsbild så en verkligen inte kan undvika att se det. För det här går bara inte att ignorera eller bortförklara. Bra gjort!

    • Gjorde samma sak igår när jag hade rubrikhögläsning för min sambo. Det var helt omöjligt att hålla sig ifrån skrattet. Helt overkligt.

      Och jag är med på vad jag tror du är inne på. En och en kanske de här inte inte är så ”uppseendeväckande”. Men tillsammans? Sida vid sida? Då blir de helt klart mer anmärkningsvärda.

      Och tack!

Kommentera

