Har feminismen spårat ur?

Den 16:e januari har ”Fittstim – min kamp” premiär. Det ska då vara en resa dagens feminism. Det låter såklart asbra. En temaserie om feminism är vad jag skulle kalla bra public service. Det ska sägas att jag inte (och inte någon annan heller gissar jag på) har sett en enda ruta av den kommande serie. Dock så står det en del om den på SVT:s hemsida. Och där börjar några varningsklockor ringa. Hur säjer de programmet om ”en resa i dagens feminism”?

 

Men vem hur programmen blir, det har jag som sagt ingen aning om. Kritiken som kan anas här ligger i hur de väljer att sälja in det.

Kommentera

