Sk(r)ev reklam

Efter en helg som varit ett par dagar för kort och med en vecka framför oss som är helt lagom lång så tänkte jag hoppa tillbaka in i the internetz igen. Bloggmaskineriet rullar på och den här gång hamnade (kvinnors) underliv i centrum. Bokstavligt talat. För det är en företeelse som dyker upp titt som tätt.

Vad är grejen med detta fokus på (kvinnors) underliv? Eller rättare sagt; varför detta fokus på (kvinnors) underliv i de här sammanhangen? Nåväl. Låt oss börja.

Ring Ring

Circa

Circa är alltså någon slags återförsäljare inom juvelbranschen. Om inte det nu framgår tydligt. Lite taskigt av copywriten kan jag också tycka. Måla upp hens (dock så tolkar jag det väääääldigt mycket som ”hennes”) skrev som ”dirty”. Eller är det hennes hand som är dirty? Eller juvelen?

Jimmy Choo Shoes

Jimmy Choo

Hur många har inte och spontanciterat Sex and the City och frasen ”Jimmy Choo-shoes” och samtidigt, lite barnsligt måhända, imiterat ett ånglok från det förra seklet. Nåväl, de är också familjära med konsten att sälja saker med skrev. Prova att bild-googla fram någon av Jimmy Choos kampanjer, det tarvar nästan ett eget inlägg.

London Fog, Kläder

London Fog

”How about we lägger the banner vid hennes fetta”. Ungefärlig citering av ett så kallat ”spånmöte” hos Smashbox Studios som var hjärnorna (hmpf, nåja) bakom kampanjen.

Longchamp

Longchamp

Ryktet säger att den gick under arbetsnamnet ”Skrevets Beskyddare”, men att det slopades i sista stund. Nej nu ljuger jag. Jag har ingen aning hur de tänkte här. Inte alls faktiskt.

True Religion Jeans

True Religion Jeans

Det här skulle ju kunna fungera som någon slags anti-tes till Macho I Kollektivtrafiken. Men nja, minus minus blir inte alltid plus. Den här halkar faktiskt in på ett bananskal, det är ju faktiskt hennes uppknäppta jeansjacka och därtill underliggande svarta BH som är i fokus här. Skrevet är bara en detalj.

Tom Ford

Tom Ford

Som grädde på moset. Den ständigt aktuelle Tom Ford. Det är alltid svårt att bedöma sanningshalten i bilder likt den här. Men jag känner att jag surfat runt på tillräckligt shady platser på internet nu för att kunna hävda att den förmodligen är rätt och riktig. Fast en vet ju aldrig. Är det här exempelvis det här en officiell Tom Ford?

Så där. Det fick bli ett lite kortare inlägg idag. Nästa gång kan det nog handla om Zombies, vad vet jag. Livet ska hinnas med det också. Men tills vidare, ha det så bra mina vänner!

One thought on “Sk(r)ev reklam

  1. Pingback: Ford och fittan? Sälj parfym med slidsekret? | Schmenus

Kommentera

